Tuesday, April 28, 2009

ada apa dengan KLCIC?



assalamualaikum buat para pembaca yang suka view blog.. hehe

Hari ni corner 2 tu nak habaq sket sal brita yang dah lama corner 2 rasanya tak tengok berita kat tv. siaran pagi MHI edisi 29 April kat TV3 telah menjemput salah sebuah kumpulan nasyeed (yang bolehlah diconsider ) tersohor gak di persada seni, which is Rabbani bagi sedikit sesi interview mengenai pelancaran Kuala Lumpur sebagai salh satu dari empat Kota Kebudayaan Islam 2009 di Libya 5 Mei lepas. Bagi menjayakan KLCIC ("Kuala Lumpur, Capital of Islamic Culture)nieh, terdapat 215 aktivit telah diatur bagi 'menampakkan' Kuala Lumpur tu sebagaimana yang dicanangkan... Hmm.... bagi corner 2 ni kira bagusalh ... dapat nak promote Malaysia ni as negara islam, baguslah tue... kat bawah ni sket interbiu yang sempat corner tu tangkap melalui cuping telinga yang bleh la jugak consider tajam nieh... (tapi ada yang terolah sket guna bahasa corner 2)

pengacara : Ally iskadar
jemputan : Rabbani n .. ntahlah tak kenal sangat satu ni, promoter ntuk KLCIC kot..

pengacara : kita tau bahawa dengan mempromote KLCIC ni dapat memperkanalkan Kuala Lumpur sebagai kota kebudayaan islam di mata dunia, so apa sebenarnya yang membuatkan pemilihan Kuala Lumpur ni berbeza dari negara-negara islam yang lain?

jemputan : KL ni dilihat sebagai satu bandar (maksudnya Malaysia lah tu) yang berbeza dari bandar lain melalui PELAKSANAAN ISLAM itu sendiri. kita lihat melalui penganjuran Tilawatul Quran, sambutan Maulidur Rasul dan lain-lain lagi hari kebesaran islam...

banyak lagilah yang diorang cakap, tapi disebkan telinga corner 2 yang tak berapa nak tajam ni malas nak dengar semua, tambahan pula tangan yang agak-agak malas nak taip banyak lagi... kita teruskan dengan point yang corner 2 nak ncakap sebenaunya...
per yang corner 2 nak habaq kat sini... Malaysia ni betul ke menjalankan word yang kaler merah berfont 54 tuh??

2 : 208 " Wahai orang-orang yang beriman, masuklah ke dalam islam secara KESELURUHAN.. dan jangan lah kamu ikuti langkah-langkah syaitan, sungguh ia adalah musuh yang nyata.."

Frankly speaking, DAH SELURUH KE PELAKSANAAN ISLAM KAT MALAYSIA nie??? where is the Hudud Law, where is the power of syariah law dalam menentukan hukuman keatas gadis melayu murtad? where is punishment ntuk orang islam yang berjudi and minum arak suka hati... where??? -is this the islamic country that we want to show.. negara islam should have all of these plus zero corruption!!!, Tepuk dada tanya iman (jangan tanya selera coz dia bedal semua, tolak b**i and a****g....)

13 : 11 ".... sesungguhnya Allah tidak akan mengubah keadaan sesuatu kaum itu, melainkan kaum itu sendiri yang mengubahnya...."

so, let us unite and build THE REAL ONE islamic country!!!

p/s : KLCIC ni cam sepesen je ngan Islam Hadhari... hmmmm...???

2 comments:

Anonymous said...

Hello, I find your blog at least. Have a nice day.

budak2medic on April 30, 2009 at 11:25 PM said...

hhuhu... have a nice day too mr/ms healthy... really gain nwe input from your blogs.. nice..

Post a Comment

 

when brain is no longer functioning... Copyright © 2009 Flower Garden is Designed by Ipietoon for Tadpole's Notez Flower Image by Dapino