Sunday, May 24, 2009

apa khabar mu palestin... saudaraku...



(on pic : Musa Abu Murzaq)

salam sejahtera, salam kasih sayang, salam wasilah ukhwahfillah buwat saudaraku semuslim, atau pun yang masih belum/ bakal dibukakan pintu hatinya untuk menerima hidayah dari Nya.. welcome to all our blog's viewer...

hari ini dan semalam, di benak corner 2 asyik teringat -ingat akan pengorbanan saudara kita di palestin, ada yang tidak berayah, tidak beribu, hilang adik kakak atau abang yang dicintai... tapi kita masih mampu memiliki semua yang mereka telah lama tiada.

hmmmm... mungkin ada yang sudah hilang kehangatan rindu kepada semua saudara kita... tapi harapnyer taklah kan.. terbaru, den membaca new info from palestinkini.info, Timbalan Ketua Biro Politik HAMAS, Musa Abu Marzuq berharap agar Mesir meneruskan misi Pergerakan Pembebasan Palestin (PLO) dalam membebaskan rakyat Palestin mendapat hak ketuanan mereka di tanah air mereka.

pada hari yang sama juga zionis terkutuk itu melancarkan serangannya terhadap terhadap HAMAS di Gaza. menurut Radwan, pimpinan di HAMAS, berkata serangan itu bertujuan sebagai ugutan kepada HAMAS agar menerima perjanjian yang berat sebelah yang tidak membuka sempadan, membatalkan sekatan dan menghentikan serangan, juga usaha untuk mendapatkan persetujuan dari Washington bila ia dilakukan pada masa Netanyahu melawat US.

Entah aper lah makhluk terkutuk ni nak bwt lagi untuk melemahkan kekutan tentera syuhada di Gaza... moga doa kita tidak pernah luntur untuk golongan jannah ini.. walau kita tak mampu mengusap air mata mereka dalam jarak dekat, harap kita boleh sama-sama mengalirkan air mata dan mengusap air mata sendiri yang dialirkan insyaAllah.. kerana mereka... amin.

cau cin cau..

0 comments:

Post a Comment

 

when brain is no longer functioning... Copyright © 2009 Flower Garden is Designed by Ipietoon for Tadpole's Notez Flower Image by Dapino